Розділи сайту: Сайти закладів освіти:
Корисні посилання: ![]()
Календар: Інформація про розвиток позашкільної освіти в місті1. Забезпечення повноцінного функціонування позашкільних навчальних закладів, вжиті заходи щодо недопущення їх ліквідації. В системі освіти міста функціонує 3 позашкільні заклади , якими охоплено 1325 вихованців, що становить майже 40% від загальної кількості дітей, охоплених навчанням. Центр дитячої та юнацької творчості (ЦДЮТ) відвідують 794 вихованці. В центрі працює 25 гуртків та 60 груп художньо-естетичного, декоративно-ужиткового та спортивного направлення. Станція юних натуралістів (СЮН) налічує 12 гуртків та 30 груп еколого-натуралістичного напрямку, які відвідують 306 вихованців. В центр військово-патріотичного виховання (ЦВПВ) діє 7 гуртків та 14 груп технічного та туристсько-краєзнавчого напрямків, в яких задіяні 225 вихованців. У 2012/2013 навчальному році в позашкільних навчальних закладах з метою розвитку мережі гуртків та інших творчих об’єднань збільшено на 2 кількість гуртків та на 15 кількість груп. Зважаючи на те, що позашкільна освіта сприяє створенню додаткових умов для духовного, інтелектуального та фізичного розвитку дитини та у зв'язку з тим, що Указом Президента України 2013рік проголошено Роком дитячої творчості управління освіти спрямовує свою роботу на забезпечення розвитку дитячої творчості засобами позашкільної освіти з художньо-естетичного, гуманітарного, еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, науково-технічного напрямків шляхом створення належних умов навчання і виховання дітей у позашкільних навчальних закладах. 2. Забезпечення фінансування заходів, передбачених відповідними цільовими соціальними програмами розвитку позашкільної освіти та підтримки обдарованої молоді на період до 2014 року. В місті рішенням сесії Світловодської міської ради від 30.03.2010 року № 1531 затверджена міська програма «Про затвердження міської програми розвитку позашкільних навчальних закладів до 2014 року». Відповідно до Програми у 2012/2013 навчальному році були виконані такі завдання: 1. З вересня 2012 року в позашкільних навчальних закладах з метою розвитку мережі гуртків та інших творчих об’єднань збільшено на 2 кількість гуртків та на 15 кількість груп, на які із запланованих 10,484 тис.грн. використано 13,9 тис.грн. 3. З метою модернізації навчально-матеріальної та технічної бази всі позашкільні заклади оснащені комп’ютерами, 2 заклади підключені до мережі Інтернет (ЦДЮТ та СЮН), на що із запланованих 14,139 тис.грн. затрачено 6,223 тис.грн. За спонсорські кошти для ЦДЮТ було придбано програвач та принтер на загальну суму 1,5.тис.грн. 4. З вересня 2012 року проведено такі загальноміські заходи: новорічні вистави для вихованців ДНЗ та учнів шкіл міста, Майданс серед вихованців шкіл міста до Дня вчителя, звітний концерт ЦДЮТ, свято Останнього дзвоника, свято до Дня захисту дітей. 5. Протягом 2012/2013 навчального року вихованці позашкільних закладів брали активну участь у обласних та Всеукраїнських заходах (заочних). Результатом участі у конкурсах є зайняті призові місця по області та на Всеукраїнському рівні вихованцями СЮН у таких акціях та конкурсах: «Плекаємо сад», «Птах року», «Парад квітів біля школи», «Ліс для нащадків», «Галерея кімнатних рослин», «Малі річки України», Новорічно-різдвяна виставка «Новорічна композиція», виставка дитячих робіт «Щедрість рідної зелі» , тощо. Слід відзначити також активну участь гуртківців хореографічного напрямку ЦДЮТ в конкурсах та турнірах та велику кількість зайнятих ними призових місць. 6. З метою підвищення рівня навчально-методичного та науково-методичного забезпечення 4 керівники гуртків за спонсорські кошти взяли участь в 3 обласних семінарах. 5 працівників позашкільних навчальних закладів у 2012/2013 навчальному році підвищили свою кваліфікаційну категорію на курсах. Проблемним залишається програмне та методичне забезпечення позашкільних закладів освіти. Загалом із запланованих 70, 523 тис.грн., що передбачені Програмою на 2012 рік було фактично профінансовано 66, 573 тис.грн, з яких лише 25.079 тис.грн за рахунок місцевого бюджету , що складає 35% від запланованої суми. Решта коштів, а саме 41.494 тис.грн, за рахунок інших джерел фінансування (власні кошти, залучені кредити, гранти, спонсорські кошти тощо). На 2013 рік на реалізацію заходів Програмою передбачено 105.467 тис.грн. На виконання законів України «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Національної доктрини розвитку освіти в Україні та керуючись п.22 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням восьмої сесії шостого скликання від 25 січня 2011 року № 61 була затверджена міська програма роботи з обдарованою молоддю на 2011-2015 роки. В ході виконання програми були реалізовані такі заходи: 1. Методичним кабінетом була організована робота по вивченню нормативно-правової бази з питань роботи з обдарованою молоддю керівниками шкіл, позашкільних навчальних закладів та педагогічними колективами міста шляхом проведення семінарських занять, круглих столів, презентацій новинок методичної літератури та в ході інших форм методичної роботи. 2. Практичними психологами навчальних закладів міста проведено психодіагностику рівня обдарованості дітей, створено банк обдарованих учнів та банк інноваційних методик навчання та виховання дітей цієї категорії. 3. В кожній школі та в позашкільних закладах розроблені індивідуальні програми по роботі з обдарованими учнями. 4. На базі НВК № 4 діє наукове товариство «Світоч», керівником якого є заступник директора з навчально-методичної роботи Донець І.О. 7 учнів із шкіл міста були учасниками ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. Учениця ЗШ № 5 Одоміч Анна стала переможницею цього етапу у секції «Правознавство». 5. На сайті управління освіти висвітлюється передовий досвід роботи з обдарованою молоддю. 6. Управлінням освіти створюються умови для участі учнів в олімпіадах, конкурсах міського, обласного та Всеукраїнського рівнів. В цьому році в ІІІ етапі (обласному) етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін призерами та переможцями стало 40 учнів шкіл міста. Проте, у зв’язку зі зменшенням фінансування освітньої галузі, учні у ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін беруть участь за спонсорські кошти. Це ж стосується і участі у різноманітних очних та заочних конкурсах та змаганнях. 7. Вчителі шкіл міста систематично підвищують свою кваліфікацію на курсах, семінарах та інших формах методичної роботи, як в м. Кіровограді так і в інших містах, що значною мірою впливає на роботу з обдарованими дітьми. Так у 2012 /2013 навчальному році свою кваліфікацію на курсах в м. Кіровограді підвищило 102 вчителя, 83 педагогічних працівники взяли участь у обласних методичних заходах. Однак у частині методичних заходів, зокрема семінарських заняттях, засіданнях творчих груп вчителі беруть участь за власні кошти через низький обсяг фінансування освітньої галузі. 8. В школах міста працюють факультативні курси , що передбачають роботу з обдарованими учнями. Так у 2012/2013 навчальному році в школах працює 22 курси за вибором та 23 факультативи. 9. Практикуються творчі звіти керівників закладів освіти, вчителів, що мають призерів олімпіад, конкурсів, турнірів про досвід роботи з даного питання. 10. З метою підтримки обдарованих дітей різних напрямків в місті проводяться різноманітні фестивалі, конкурси, спортивні змагання, звітні концерти тощо. 11. При управлінні освіти започаткована Книга Пошани учнів, які закінчили школу із золотими та срібними медалями. Так у 2013 році до Книги занесені 20 учнів, що закінчили школу із золотими медалями та 6 учнів, що закінчили школу із срібними медалями. 12. Методичним кабінетом вивчено та узагальнено досвід роботи педколективів ЗШ № 5, НВК №4, СЗШ №7 з питань роботи з обдарованими учнями, про що свідчать відповідні буклети («Підтримка обдарованих учнів», «Науково-педагогічний супровід обдарованих учнів», «Психологічний супровід обдарованої дитини»). 13. У 2012/2013 році у листопаді проведено Декаду для практичних психологів шкіл міста на тему «Психологічний супровід обдарованих дітей», а в лютому проведено декаду для педагогічних працівників шкіл міста на тему «Науково-педагогічний супровід обдарованих учнів в загальноосвітніх закладах міста». 14. Щорічно управлінням освіти, методичним кабінетом та профспілковим комітетом відзначаються та вшановуються переможці та учасники конкурсу «Учитель року». В цьому році лауреатом обласного конкурсу «Учитель року» стала Кранкус Ольга Миколаївна, вчитель світової літератури ЗШ № 10. Через систему методичних експертиз проводяться моніторингові дослідження структури і змісту діяльності дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, їх профілювання з урахуванням спрямованості на роботу з обдарованими дітьми та молоддю. Враховуючи актуальність даного питання та зважаючи на те, що обдарованість дитини, розвиток її здібностей до мислення, творчості, навчання розглядається як розвиток потенціалу майбутнього нашої держави управління освіти працює над створенням цілісної системи, яка містить комплекс організаційно-управліньських, психолого-педагогічних та науково-методичних напрямків роботи щодо розвитку творчого потенціалу учнів. Підготувала завідувач методичного кабінету управління освіти Чіжова Л.А. |